Pages

Minggu, 25 April 2010

Aku CEMBURU

Astaghfirullah..
Kenapa diriku bs mjd pribadi yg spt ini..?
Kali ini, hatiku benar2 dlm titik tertinggi kerapuhan itu.
Ya, aku terlalu tak tahan dgn semua keadaan ini.
Aku ingin lepas, dan terbang nan gagah layaknya garuda itu.
Tp apa daya, hati ini tercabik-cabik oleh perasaanku sendiri.
Terlalu ber'husnudhon'kah aku hingga spt ini?
Terlalu jauh jiwaku melanglang buana.
Tak sadar jk batu kecil tiba2 menjatuhkan ku pd ti2k ini.
Dan akhirnya aku benar2 jatuh.
Jatuh dr angan garuda gagah yg terbang tinggi.
Tak smpai menembus awan. Jatuh dlm jurang yg curam.
Tak sanggup menerima kenyataan.
Tercengang dlm kebisuanku.
Ya, aku tak bs mengerem hati dan jiwaku.
Seharusnya tak sedalam ini aku jatuh, jika aku mampu tertahan dlm bingkai indah aturanNya.

Aku salah.
Aku lemah.
Aku tak berdaya.

Akankah ini hny mjd angan2 belaka yg smkin jauh hrz ku tinggalkan?
Aku tak sanggup.

Kala senja menghimpit,
aku mulai tak berdaya.
Fajar menyingsing,
dgn bersitan yg menyayat hati.
SAKIT.

Terlambatkah aku meraih taliNya,
berpegang erat pd sgla ajaran utusanNya?
Mungkin aku tengah terlupa.
Dia tak mgkn meninggalkan hambaNya walau hanya sejengkal.

Aku malu,
Aku takut,
Aku memang belum pantas.

Ilahi Robbi..
Aku CEMBURU.
Aku cemburu pd makhlukMu
. Tariklah aku, kembalikan aku pd kehidupanku..

"Semoga rasa cemburu ini sgra hilang, wlopun tak pernah kuakui.."

(sambil membayangkan kejadian malam sabtu hingga sabtu pagi tadi, yg membuat aku mjd spt ini) T_T

0 komentar:

Posting Komentar

Powered By Blogger